kommunikationssatsning
Nyhet Bransch 22 september 2022

Hemnet i ny kommunikationssatsning

“Sedan starten har vi på Hemnet sett det som vår viktigaste uppgift att göra resan att hitta ett nytt hem så enkel, effektiv och smidig som det bara går.” Så formulerar Hemnet bakgrunden till “Vägen hem” – bostadsportalens nya kommunikationskoncept, som lanseras under september. 

Den 19 september är det premiär för Hemnets nya, breda kommunikationssatsning “Vägen hem”. Konceptet lanseras genom en reklamkampanj – Bostadsmarknaden i din ficka – som bland annat kommer synas i TV4 och i sociala medier. 

Jessica Sjöberg är kommunikationschef på Hemnet och ansvarig för arbetet med att ta fram det nya konceptet:  

Varför gör Hemnet den här satsningen?  

– Hemnet är ett av Sveriges mest välkända varumärken, men det var länge sedan vi pratade brett om rollen vi spelar på bostadsmarknaden och om det värde vi bidrar med. Därför har vi sammanfattat både vad vi står för och tror på i Vägen hem, ett nytt koncept som kommer att vara basen för vår kommunikation under en lång tid framöver och som vi nu lanserar genom en kampanj. 

Vad är budskapet bakom Vägen hem? 

– Att vi vill göra resan att hitta ett nytt hem så enkel, effektiv och smidig som det bara går, genom att samla så många bostadsintresserade och hem till salu vi kan på en och samma plats. Det är ju något väldigt fint med den öppna bostadsmarknad vi har skapat tillsammans med mäklarbranschen, som gör det enklare för människor att mötas och hitta rätt. 

Vad tror ni att kampanjen har för betydelse för fastighetsmäklare? 

– Kampanjen riktar sig främst till konsumenter, men fastighetsmäklarna är vår absolut viktigaste partner och Hemnet är såklart en del av många mäklares vardag. Genom att bli tydligare mot konsumenter med vad vi bidrar med i bostadsaffären, hoppas vi att vi kan göra det enklare också för mäklarna att prata om värdet av att synas på en öppen marknadsplats som Hemnet, när man ska sälja sin bostad.
 

Skapad 22 september 2022
Uppdaterad 20 februari 2023
Branschen