Rikard Jonsson
Nyhet Bransch 7 oktober 2021

Digitalt, globalt och lokalt på branscheventet Real Conference 2021

Mellan den 8-10 november arrangerar marketing automation-företaget Adfenix en kostnadsfri digital konferens med både lokalt och globalt fokus. Nyhetsbrevet fastighetsmäklaren har intervjuat Rikard Jonsson, Marketing Director Nordics på Adfenix och ansvarig för konferensen.

Hej Rikard, vad är Real Conference för något och varför arrangerar ni det?

2019 arrangerade vi ett fysiskt event med fokus på digitala marknadsföringsstrategier och utvecklingen av framtidens digitala marknadsplatser för bostäder. Det blev en succé, och vi fick till och med stänga ned anmälningssidan för det blev snabbt överbokat. 

Det fick oss att inse att det fanns en stor efterfrågan i branschen på mer kunskap, insikter och inspiration i digitala marknadsföringsfrågor. När vi nu arrangerar Real Conference så gör vi det för att bjuda på intressanta föreläsningar, panelsamtal, intervjuer och success stories med ett både lokalt och globalt perspektiv.  Real Conference är ett kostnadsfritt digitalt tredagarsevent för hela fastighetsmäklarbranschen världen över. Förutom från Sverige kommer talare och deltagare från bland annat USA, Australien och Storbritannien.

För att göra det så enkelt och tidseffektivt som möjligt för alla deltagare har vi lagt upp det så att man kan följa eventet under tretton korta sessioner som löper under cirka en och halv timme per dag i tre dagar. Antingen väljer man de delar man är mest intresserad av att följa, eller så tar man del av allting. Det går självklart också att streama sessionerna i efterhand för den som inte kan titta live. Varje dag har lite olika fokus men sammanfattningsvis tar vi upp digitala och organiska marknadsföringsstrategier, effektiv leadsgenerering och utveckling av digitala marknadsplatser för bostäder.

Vem vänder sig till eventet till?

Målgruppen för evenemanget är egentligen hela fastighetsmäklarbranschen. Allt från enskilda mäklare, kontorschefer, marknadschefer med mera som är intresserade av digitalisering, försäljnings- och marknadsfrågor. Vi vill att det ska bli en mötesplats för att dela erfarenheter och insikter mellan olika yrkesroller i branscher och inte minst olika marknader över hela världen.

Hur står sig den svenska mäklarbranschen i digitaliseringsfrågor jämfört med andra länder tycker du?

Vi har kommit extremt långt i Sverige på många sätt, men vi är inte bäst i alla grenar. I Australien, med realestate.au, ligger man till exempel i framkant för hur man tar betalt för bostadsannonsering och hur man hanterar användarflöden.

Är det något av innehållet under dessa tre dagar som du själv ser särskilt mycket fram emot att ta del av?

Det är svårt att välja bland allt, men Douglas Driscoll som är VD för Starr Partners i Australien kommer att tala om hur fastighetsmäklaren bäst utnyttjar kraften i de digitala marknadsplatserna och sätter sig i förarsätet i kundresan. Det tror jag kommer bli väldigt intressant och relevant för våra svenska deltagare.

Ge oss dina tre bästa skäl för varför man ska delta i Real Conference 2021?

Det är ett sätt att få ett globalt perspektiv på din yrkesvardag, där du får inspiration och insikter från olika delar av branschen från olika delar av världen - helt kostnadsfritt. Dessutom kan du anpassa det helt efter ditt eget schema och ta del av allt innehåll under dessa tre dagar när du vill och streama on demand.

Vad: Real Conference 2021 - En tredagars digital konferens för fastighetsmäklarbranschen

När: 8-10 november

Hur: För mer information och anmälan, se https://www.adfenix.com/real-conf

Skapad 7 oktober 2021
Uppdaterad 22 februari 2023
Sponsrat